Dünyanın En Ünlü Firmalarının 20 Yıllık Web Site Değişimleri Aklınızı Havaya Uçuracak!
“Değişmeyen tek şey değişimdir!” William BLAKE
#10yearschallange #hashtag ile gecen haftalarda tüm dünya milyonlarca paylaşımda bulundu bizde orkun ozan medya #logo'sunu paylaşmıştık. 10 yillik değişim sadece biz bireyleri değil #marka larıda etkiledi #logo #logotype #kurumsalkimlik #tasarım ları da bu değişimden nasıbini aldı. Bu değişim sürecini içinde bulunduğumuz cilgin hızına ulaştıran #teknoloji ilk başta #dijital #mecraları etkiledi #web sitelerine #responsive #tasarım özeliği gibi bir çok yenilik eklendi. #mobiluygulamalar oluştu, #e-ticaret günümüzün olmaz ise olmazı oldu. #orkunozan nın #grafik #tasarım ekibi sizler için uluslar arası markaların web siteleri #10yılönce10yılsonra gözü ile araştırdı. #10yearschallange
APPLE
Steve Jobs’un kurmuş olduğu Apple şirketi, başlarda sadece masaüstü bilgisayar üretirken, 2007 yılından itibaren telefon vb. birçok elektronik cihaz üretmeye başlayan Apple’ın bugün dünyanın en değerli markası olacağından haberi yoktu. Şirketin sitesinin web tasarımı 1999’da daha çok beyaz ağırlıklı renk kullanırken, 2019 yılına baktığımızda daha çok uzay temalı renkler kullandığını görüyoruz.
MİCROSOFT
Çoğumuzun bilgisayarla ilk tanışmasında en büyük rolü oynayan Microsoft’un 1999’daki web tasarımına baktığımızda, günümüze kadar olan zaman içerisinde sadeliğinden asla ödün vermemiştir.
GOOGLE
Şu anda çoğunuzun bu yazıyı okumak için kullandığı tarayıcının tasarımını ele aldığımızda, kendisinin o sabit çizgisini koruduğunu görüyoruz. Logosunda küçük değişiklikler olsa da, tasarımında ki o çerçeveyi koruduğunu görüyoruz.
YAHOO
Eskiden arama motoru olarak kullanılan Yahoo’nun web sitesine baktığımızda, günümüzde daha çok haber ve e-mail amaçlı kullanıldığını görüyoruz. Web tasarımına baktığımız zaman 20 yıl içerisinde o kan kırmızısı renginden, şaşaalı mor rengine geçiş yapmıştır.
Antik Side'nin Yeni Ev Sahipleri. Halil Yılmaz 2018 kitabı kapak ve iç tasarımları ve baskısı Orkun Ozan Medya tesisinde yapıldı.
Antik Side'nin Yeni Ev Sahipleri, Halil Yılmaz’ in ilk yazarlık denemesi biyografi ve yakın tarih içten bir sohbet dili ile yazılmış kitap Girit’den Selimiye’ ye (Side) göç hikayesini anlatır iken Selimiye (Side) 1899 ile 1950 arası yaşamına ve aile hayatına bir pencere aralıyor. Orkun Ozan; tasarım ve matbaa üretimi ile yayıncılar ve yazarların da tercih sebebi oluyor. Digital baskı yöntemi ile 250 adet basılan kitap artık az adetli kitap basımının da yapılabildiğini göstermektedir. 280 sayfa ve sıvama kapak ile Antik Side'nin Yeni Ev Sahipleri, prestij kitapları arasında yerini alıyor. Orkun Ozan’ın deneyimi ile, yazar ve yayıncılar tasarım ve baskı süreçlerini en doğru biçimde sorunsuz tamamlıyorlar.